1-Mars-2010 Bra skrivet!
DATUM: 2010-03-01 | KLOCKSLAG: 18:30:44

Hittat hos Jannike.

Jag jämför mig själv ständigt, med alla andra.
Jag bläddrar i en tidning och jämför mig själv med alla människor som finns i den. 
Jag jämför mig med tjejerna på jobbet, i skolan, på stan. Aldrig att jag tittar på någon och känner, fan vad mycket snyggare jag är än den personen. 
Istället hittar jag alltid något som gör mig avundsjuk.
Varför har inte jag det? Varför ser inte jag ut så? Varför pratar inte jag så?
och vet du vad!? Jag är så himla trött på att alltid se ner på mig själv. Varför ska jag alltid känna att jag aldrig duger? Jag duger fanimej! Jag duger otroligt jäkla bra. De flesta skulle kalla mig söt. Jag anses vara smart. Jag har bra betyg, ett bra jobb, en snygg och fantastisk pojkvän. En underbar familj. 
Så varför intalar jag mig själv alltid att det är något hos mig själv som inte passar in?
Jag är trött på att alltid använda kvällar och nätter till att ligga och fundera på hur jag kan bli bättre, på hur jag kan se bättre ut osv. Det jag borde lägga tankekraft på är hur jag kan förändra mitt sätt att se på mig själv.
Klart som fan att jag vill ha en mer vältränad kropp, sluta röka, ha långt snyggt hår, perfekt hy och snygga tänder. 
Men jag får nöja mig med slitet hår till axlarna, jag njuter av att ta en cigg då och då. och en finne, vad fan gör det? och så vitt jag vet så ska glugg vara gulligt! Jag förstår inte varför man kräver så mycket av sig själv? Varför kräver man hela tiden att man skall vara bäst i alla andras ögon? Det är väl min egna åsikt som borde spela roll.  

Så därför tänker jag säga såhär just nu. JAG ÄR FÖRBANNAT JÄVLA SNYGG! och efter detta tänker jag unna mig en cigarett.
Vet du varför? 

Jag lever bara en gång, jag tänker inte ödsla den tiden på att tycka illa om mig själv, och inte unna mig saker när jag vill ha dom bara för att dom inte är bra för mig. Det finns fan så mycket värre saker än rökning. Att hata sig själv, skadar fan så mkt mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0