24-Februari-2010 Nova kan!
DATUM: 2010-02-24 | KLOCKSLAG: 20:38:10


Fan vilken hund jag har. Jag är så stolt. Vet inte riktigt vad jag har gjort med henne för jag har inte tränat på nåt speciellt alls, har inte orkat. (Dåligt samvete)
Men idag när jag var ute, hade jag henne lös, har haft det varje dag nu dem senaste veckorna för att träna på det, så okej, jag har tränat på att ha henne lös, men men :p
I alla fall så tänkte jag att jag kör lite läggande under gång, har aldrig gjort det innan, Nova tar två steg med frambenen spikraka sen lägger hon sig. Då blev jag paff. Jag fortsatte gå en bit, o hon låg kvar sen gick jag upp bredvid henne o sa sitt, sen fot. Och hon gjorde det jag bad om. Inte perfekt läggande, men jag är supernöjd.
Och hon är så lätt att ha lös, nu kan vi möta människor o hon går fot bredvid mig. När vi möter hundar kopplar jag henne fortfarande, för hon är inte helt hundra när vi möter dom. Men hon kommer alltid när jag kallar in henne, även fast hon ser hunden. Japp jag är nöjd!
Nu ska jag strax gå o lägga mig, har vart supertrött hela veckan så får skärpa mig med sovtiderna :p Hehe.
Sen hittade jag en jättebra sida på tips om hur man kan aktivera sin hund, inne o utomhus, väldigt bra för mig som ibland får hjärnsläpp! Klicka här för att komma dit!


Puss o Kram Hej

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Vad duktig hon verkar vara! =)

Jag köpte det på mach.nu =)

2010-02-25 @ 20:15:34
URL: http://friidus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0